Home > Tutorial > Tips Blogspot : Membina Blogspot

Tips Blogspot : Membina Blogspot

Untuk posting saya yang pertama, saya ingin menyentuh mengenai akaun untuk blogspot atau blogger. Blogspot atau blogger adalah perkhidmatan yang disediakan oleh google secara percuma kepada semua pelanggannya. Blogger juga merupakan satu platform untuk kita membuat blog dan bagaimana untuk membina blog di Blogger akan saya terangkan secara ringkas.Supaya kita semua dapat sama – sama untuk memeriahkan industri blog malaysia!!

Klik disini untuk memulakanBlogger@Blogspot

Selepas klik pada blogger.com anda klik lagi pada create your blog now

Dan anda sekarang boleh membuat blog pada step yang pertama daftarkan account blog anda disini,

Klik continue untuk anda mengisi maklumat peribadi dan sebagainya,

Penjelasan : Nama blog anda mestilah unik dan berkaitan dengan apa yang bakal buat dengan anda tidak kira sama ada blog bisness, blog peribadi, blog politik atau pun sebagainya .

Penjelasan : Template anda adalah mengikut kegunaan blog, template juga terbahagi kepada berbagai jenis. Ada juga yang 2 column, 3 column dan sebagainya. Pilihlah mengikut selera yang bersesuaian dengan citarasa anda, dan anda juga boleh mengubah template blog anda pada bila – bila masa.

Maka pemprosessan blog anda telah pun berjaya, blog yang anda buat telah pun boleh digunakan. Dan sekarang anda boleh bermula untuk mengisi dengan artikel pilihan anda atau pun dengan bahasa lain membuat posting.

klik pada start posting untuk bermula..sekadar berkongsi

Categories: Tutorial Tags: , ,
  1. February 7, 2010 at 8:34 am

    ops terlupa..
    sebelum anda bermula dengan blogger, anda mesti membuat e mail google.

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment